Ett år för livet!

Välkommen till konfaläsning i Equmeniakyrkan. Vi vill erbjuda ett år med goda samtal, många skratt och en hel del allvar – ett år med allt det som livet rymmer.

Vad är kärlek?
Finns Gud och bryr sig Gud i så fall om mig?
Vad är meningen med livet?
Vad är det att vara en kristen?
Vad händer när man dör?
Vem är Jesus och varför ska jag bry mig om honom?
Finns det någon som kan ge mig kraft när jag vill ge upp?

I konfaläsningen vill vi prata om det som är viktigt i livet! Vår konfa bygger därför på dina viktiga frågor.

Ska du börja 8:an i höst, är född 2010 eller tidigare, och är intresserad – så är du välkommen att vara med! Du behöver inte haft någon kontakt med kyrkan förut.

Vi träffas torsdagskvällar 18-20.30 ungefär varannan vecka, åker på någon hajk med övernattning och ett större läger på Strandgården med flera andra Equmeniakyrkor i Jönköpingstrakten.

Konfirmationsläsningen kostar inget men vi tar ett självkostnadspris (mat, resa och logi) för läger och övernattningar. Men kostnaden ska inte stå i vägen – är du osäker på om du har råd så hör av dig!

Nästa grupp, för dig som är född 2010 eller tidigare, varmt välkommen att anmäla dig!

Informationsträff!

Välkommen till årets informationsträff som blir i Equmeniakyrkan tisdag 23 april kl 19.00. Då smakar vi lite på vad konfa innebär hos oss.
Så hör av dig på telefon, mejl eller sms om du funderar över något!

Frågor?

Kontakta pastor Andreas Sköldmark

Anmälan

Skicka ett SMS med konfirmandens: Namn, personnummer, adress, mobilnummer, E-post och ev. allergi/ specialkost.
Samt målsmans: Namn, mobilnummer och E-post
till pastor Andreas Sköldmark  072 213 27 00