Moder jord

På söndag är det mors dag i våra vanliga almanackor – och trefaldighetsdagen i kyrkans år. Det handlar om helhet. Att Gud är en, men möter oss som Fader, Son och Ande.

Men i Equmeniakyrkan vill vi lyfta in ett annat tema som också handlar om helhet; Moder Jord. Vi delar glädjen över att den värld vi får leva i – nu så otroligt slösande med sin skönhet.
Men ställer också allvarets frågor om vårt förvaltarskap. Miljöfrågorna har i media och politik sjunkit undan för annat; vad gör vi som kyrka och kristna? Kan man tala om det utan att det bara väcker dåligt samvete och lägger sten på börda? Kan vi låta bli att tala om det?

I gudstjänsten blir det också dop av barn och välkomnande av nya medlemmar. Medverkar gör Birgitta Ljungberg, Andreas Sköldmark, Dan Palmér och det blir sång av Ida Carlsson och Miriam Sköldmark. Efter gudstjänsten är det som vanligt kyrkfika.

Välkommen!

Läs gärna trefaldighetens texter:
5 Mos 6:4-9
Apg 2:24-35
Matt 11:25-27

PS Ska du till kyrkan på söndag? med tanke på temat – fundera på om du kan gå eller cykla till kyrkan, eller om du tar bilen; kan någon få åka med?