TACK TILL FÖRLORARNA!

Stort tack till er i Equmeniakyrkan i Kaxholmen för att ni antog vår utmaning och samlade poäng för klimatet under Kyrkornas Globala Vecka. Det blev en jämn kamp där Ansgariikyrkan lyckades samla i hop ca 300p mer (Kaxholmen hade 2798 och Ansgars 3120 p).Vi har valt att skicka de 1020 kr som samlades in under vår eftermiddag för klimatet till Diakonia. Diakonia har flera klimatprojekt, se bifogat mail om ni är mer intresserade.

Hoppas ni blev lite inspirerade att fortsätta jobba för att klimatförändringarna ska bromsas, visst var det ganska enkelt att göra lite bättre?

VI hade en bra em den14 nov med många inspirerande talare som ffa visade på att mycket redan görs i vår egen kommun för att minska koldioxidutsläppen. Vi var flera som passade på att provcykla elcyklar, provsmaka vegetariskt och fika för klimatet.

GOD ADVENT
önskar Ansgariikyrkan