Livets källa. Kyrkorna tillsammans i bön och gudstjänst.

Söndagens tema är Livets källa. Den här helgen vill kyrkorna i Kaxholmen, Skärstad och Ölmstad inbjuda dig att söker dig nära källan. Delta gärna i vårt bönedygn och i söndagens gudstjänst. Välkommen med!

Ekumeniskt bönedygn 15-16 januari

Fredag kl. 18.00 – lördag kl. 18.00 inbjuder vi till ett ekumeniskt bönedygn. Var gärna med och be! Du kan be hemma eller på annan valfri plats. Dessutom håller vi öppet i Pingstkyrkan i Kaxholmen där kyrkorna turas om att bemanna hela dygnet. Där finns det olika bönestationer som kan bli till hjälp och inspiration i din bön. Välkommen dit! Vi tänker på att hålla avstånd och hjälps åt att begränsa så att vi inte är fler än 8 personer i kyrkan samtidigt.

Dygnet inleds (18.00 på fredag) och avslutas (18.00 på lördag) med en halvtimmes bönesamling via zoom. Koppla gärna upp dig och vara med! Klicka bara på länken: https://zoom.us/j/91672015922?pwd=WlkwQ2sxZGQ4TEc1VXJMVzZLTU5DQT09

Dessutom har vi en telefon dit du kan ringa eller sms in dina böneämnen: 0726 66 81 90. Telefonen bemannas också hela dygnet.

Även i dessa tider kan vi dela bönens gemenskap.
Välkommen att vara med och be för våra medmänniskor, bygden, kyrkan och vår värld!

”Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem.” (Matt 18:20)

Ekumenisk gudstjänst 17 januari

Söndagen den 17 januari firar vi ekumenisk gudstjänst med temat Livets källa. Gudstjänsten sänds kl. 10.00 i de olika kyrkornas gudstjänstkanaler, men går att titta på också i efterhand.

Medverkande:
Texter, ord och böner: Tobias Karlhager, Krister Clifford, Jakob Winberg, Frida Hellsing och Fidde Martinsson.
Musik: Åsa Wass
Tekniker: Jesper Jacobsen och Emanuel Jacobsen

Läs gärna gudstjänstens texter:
Psaltaren 19:2-7
Johannesevangeliet 2:1-11