Tonår

Tonår är fredagskvällar fyllda av roliga aktiviteter, härlig gemenskap, gofika, andakter och samtal. Tonår är precis som det låter, för tonåringar. Från sjuan tills dess att du fyllt 20 är du varmt välkommen att tillbringa dina fredagskvällar med oss!
Tonår erbjuder också möjligheten att åka på läger, både på sommar- och jullovet!

Schema vårterminen 2024

Med vanlig aktivitet menar vi att vi hittar på något roligt på plats som vi inte vill avslöja än!

Vecka Datum Plats Aktivitet
V.3 19 Jan Pingstkyrkan Aktivitet utomhus
V.4 26 Jan Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.5 2 Feb Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.6 9 Feb Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.7 16 Feb    –                                 Lov (läger)
V.8 23 Feb Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.9 1 Mar Pingstkyrkan C’mon Church       (ungdomsmöte)
V.10 8 Mar Re:UNITE               (ungdomsmöte)
V.11 15 Mar Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.12 22 Mar Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.13 29 Mar Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.14 5 Apr Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet + övernattning
V.15 12 Apr Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.16 19 Apr Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.17 26 Apr Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.18 3 Maj Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.19 10 Maj Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.20 17 Maj Southside               (ungdomsmöte)
V.21 24 Maj Pingstkyrkan Vanlig aktivitet
V.22 31 Maj Equmeniakyrkan Vanlig aktivitet
V.23 7 Jun Pingstkyrkan Sommaravslutning

Hur ser en kväll på tonår ut?

Vi samlas på fredagskvällar kl 19.30. Varannan gång är vi i Pingstkyrkan Kaxholmen (Pinglan) och varannan gång i Equmeniakyrkan Kaxholmen (Eqqan).

Vi drar igång kvällen med en rolig aktivitet. Sedan har vi andakt, en lugn stund i kyrksalen med lovsång, någon som delar lite tankar om Gud och möjlighet att samtala om livet med en ledare och få personlig förbön. Efter andakten gofikar vi för en tia, umgås och kör gemensamma lekar tills energin är ett minne blott.

Info om vilken kyrka vi håller till i och vilken aktivitet som står på schemat förmedlar vi inför varje fredag via vår Instagram; @tonarkax
Du kan också få och nå info om kvällarna via: https://getsupertext.com/dela/wwgpojfvkm

Vad vill vi med Tonår?

I Equmeniakyrkans och Pingstkyrkans gemensamma ungdomsarbete i Kaxholmen vill vi ge tonåringar en trygg plats dit man får komma som man är. Vi vill se att kvällarna på Tonår ger roliga minnen och vänner för livet och att budskapet om att varje människa är värdefull och älskad får höras, kännas och forma tonåringarnas liv.
Vi berättar gärna om vem Jesus är och vad han betyder för våra liv. Men du är välkommen till oss oavsett vad du tror på eller har för åsikter och vi vill respektera dig för den du är!

Följ oss på:
Instagram: @tonarkax

Frågor eller funderingar kontakta ungdomsledare:
Erik Gustavsson 076-145 02 90